hazır şu tez işine soyunmuşken, buraya yazdığım yardım çığlığını bir de google'a yazayım dedim. amanın, parayla tez yazan siteler buldum. "akademik kadro, bilimsel hede, istatistiksel hödö" fln diye adamlar bayaa reklamlarını koymuşlar.. yahu; bu suç! yüksek lisans ya da doktora tezi dediğin şey, öle birine yazdırılır mı? bir de bunu yapanlar akademisyenler!! yani bu işin ustaları..

gerçi niye yapılmasın, anasını satayım? çalışıyorsun zaten bir yandan.. e hayatın normal gidişatı var bir de.. vakit kalmıyor pek başka şeylere.. tez yazmak dediğin öle ilhamla olan bişi de değil, roman yazmak gibi.. sayfalarca makale okumak, onları imbikten geçirmek (baaak!) fln gerekiyor.. bir de benim gibi tüm kaynakların yabancı olursa, bir de işin yoksa onları çevirmeye çalışmakla uğraş..

durum böyle olunca; ya akademik kariyerinden fedakarlık edeceksin, ya hayatının gidişatını boşvereceksin; ya da basacaksın parayı yazacak adamlar.. basacaksın parayı derken; az buz birşeyden de bahsetmiyorum haaa.. bi site ana sayfasına yazmış, "5000 TL nin altında bütçesi olanlar bizi boşuna meşgul etmesin" diye.. yuh! 5000 tl ye araba alırım ben be!

bir de akademisyenlerin açısından bakmak lazım olaya.. özellikle araştırma görevlileri için, hayat çok zor.. araştırma görevlisi ne demek zaten? görevi araştırmak olan kişi :)) neyi araştırıyor peki bu kişi? hocasının (Dr., Doç. Dr., ya da Prof. olabilir) yayınlarını tabii ki! sınavlarına girmek, sınav sorularını hazırlamak, sınav kağıtlarını okumak, derslerine girmek dışında; bir de adamların yapacağı yayınların literatür taramalarını da bu zavallı araştırma görevlileri yapıyor. e hal böle olunca, adamlar artık uzmanlaşmış zaten. bu bilgi birikimi ve el çabukluğunu neden paraya çevirmesinler.. zaten kazandıkları 3 kuruş para.. üstelik mesleki garantileri de yok.. doktora bitince kapının önündesin! Yrd. Doç kadrosu bulabilirsen ne ala! hangi şehir, hangi üniversite olduğu farketmez, topla valizini, yallah! ya bulamazsan!!!!

iki kişi bir tez yazsalar bir ayda; kişi başı 2500 eder ki, maaşlarından fazlası.. neden olmasın yani?

"bu suçtur!" diye başladığım yazımı, "helal olsun tosunlarıma" diye bitirdiğime inanamıyorum ya; hadi neyse  :)))

0 yorum:

 
MüTeveLLi HeYeTi © 2009. BaLıK GöZüNDeN İNeK!