12.03.2014

Şikayet!

Biz müslümanlığı "din kültürü ve ahlak bilgisi" dersinde öğrendik...
Doğarken mensup olduğumuz dini, beraberinde getirdiği güzelim ahlak kurallarıyla birlikte öğrendik...
Zorunlu olduğundan değil hem.. Seve seve öğrendik...
Dilimizin bir türlü dönmediği arapça duaları ezberlemek için birbirimizle yarıştık..

Bize kul hakkı yemenin de, dedikodu yapmanın da, komşun açken tok yatmanın da günah olduğunu, bu dersler öğretti; gencecik yaşımızda...

Can vermenin de, almanın da Allah'a mahsus olduğunu öğrendik...
Minicik bedenlerimizde Allah'ın kutsal bir emanetini taşıdığımızı...
Kendi canımızı almaya hakkımız olmadığını da öğrendik...
Çok zor geçen ergenlik dönemlerinde bile, Allah korkusundan ağız tadıyla intihar edemedik...

Ölünün yasını tutmayı, ölü evine yemek taşımayı, gidenin ardından fatiha okumayı, mezarı başında başımızı kapamayı, en az kırk gün yas tutmayı...

Biz; din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde Allah'ın "bir" olduğunu da öğrendik, ona şirk koşmanın ne büyük günah olduğunu da....

Korktuğumuzda ona sığındık, hayallerimiz için ondan yardım diledik...

Sonra bir şey oldu bu ülkede...

Bugün; Kıble'ye değil de, adamın birinin fotoğrafına doğru namaz kılan insanlar var artık...
O adamın Allah'ın tüm özelliklerini taşıdığını iddia edenler...
O adamın karşısında yer almanın, Allah'ın karşısında yer almak olduğunu iddia edenler...
O adama dokunmanın, Kabe' yi tavaf etmekle eşdeğer olduğunu savunanlar var...
O adamın aldığı canları, "helal-i hoş" görenler...

Benim mantığım duruyor...
Biz Allah'a şirk koşmanın en büyük günahlardan biri olduğunu öğrendik...
Allah'ın bir olduğunu...
Biz insan hayatının, Allah'ın emaneti olduğunu öğrendik...
Kutsal olduğunu...

Ya ben yanılıyorum, ya bunları yapanlar...
Ya ben yanlış hatırlıyorum her şeyi, ya bunları yapanlar her şeyi çok yanlış anlamış....

Bu şartlar altında, eğer yanlış bilen ben isem; yıllarca bana, mensup olduğum hoşgörü dinini yanlış öğreten din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretmenlerimin tamamından şikayetçiyim!

Eğer onlar yanlış biliyorsa; mensup oldukları hoşgörü dinini bu insanlara yanlış öğreten ve şuursuzca Allah'a şirk koşmalarına sebep olan, ölenin ardından oh olsun diyebilmelerine sebep olan tüm din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinden şikayetçiyim!

0 yorum:

 
MüTeveLLi HeYeTi © 2009. BaLıK GöZüNDeN İNeK!