13.05.2013

ANı

Az önce "dedemin insanları" nı izledim..
Bir kez daha sevdim, bir kez daha farkettim ne kadar özlediğimi; Ege'yi, bizim oraları..

İnsanlık tarihi kadar eski; savaşlar, kavgalar..
Ama ondan daha eski olan da var.. Sevgi...

İnsanların birbirini sevmesi, sahip çıkması...
Dili, dini ne olursa olsun; bir yolunu bulup anlaşması..

Geçen yaz başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum..

Bizim burda bir restaurant var, ismi petek..
Çok güzel, çok nezih bi yer.. Hatta burası için fazla bile.. Her fırsatta kaçar kaçar gideriz; fiyatları uygun, müziği güzel, çalışanları kibar.. Tadından yenmez.. Gelen az sayıda turist de orada yer yemeğini zaten.. Türkten çok turist olur çoğu zaman..
Velhasıl kelam; geçen sene sıkıntılı günlerimden birinde bi başıma demlenmek için gitmişim yine oraya.. Gündüz vakti daha, içerisi neredeyse boş.. Gözyaşlarım gözümde toplanmış, ağlamaya direnmekteyim.. O esnada bir turist grubu girdi içeriye, 3 bey, bir hanım.. Yaşları oldukça ileri, tam sevdiğimiz turistlerden yani.. Biralarını söylediler, başladılar sohbete.. Derken hanım, bir sigara çıkardı çantasından, garsondan çakmak istedi. Garson yaktı sigarasını lakin bırakmadı çakmağı masaya.. Bir turizmci olarak, derhal kınadım kendisini ama sesimi de çıkarmadım.. Benim derdim bana yetiyordu zaten.. Aradan biraz zaman geçti, hanım bir sigara daha çıkardı.. garsonu ara ki bulasın.. Elinde sigara kalakaldı hanım.. Çantamı araştırdım, bir tane fazla çakmak buldum.. Kalktım, masalarına gittim. Çakmağı verdim, "hediyem olsun" dedim.. Üstünde de "i love you" yazıyormuş meğer çakmağın.. Hanımın yanındaki bey "sen benim hanıma mı asılıyosun" diye takıldı bana, kahkahalarla döndüm masama.. Derken garson bana bi duble rakı getirdi, boş boş baktım suratına.. Tursitler göndermiş meğer.. Kabul ettim, kaldırdım kadehimi masalarına doğru, "şerefe" dedim. Onlar da kaldırdılar kadehlerini bana doğru.. karşılıklı içtik ilk yudumlarımızı.. Ardından hanım masama geldi kalkıp, "fotoğraf çektirebilir miyiz?" dedi.. Oturdu yanıma, bir kaç poz çektirdik sarmaş dolaş.. Ardından beylerden biri geldi.. "ben de çektirsem, gidince hava atsam, güzel bir hanımla içki içtik" diye dedi.. Güle güle kabul ettim.. Onunla da bir iki poz çektirdik.. sonra döndüler masalarına, az sonra da gittiler zaten. Giderken, hanım çakmak için tekrar teşekkür ederek, "çok güzel bir anı olarak hep saklayacağım" dedi..

O gün; tüm sıkıntıma rağmen yüzümü güldüren, taa Almanya'dan gelmiş o güleryüzlü dört yaşlı insanın neşesi, ilaç olmuştu bana.. Hala da gülümseyerek hatırlarım.. Kimbilir o fotoğrafı arkadaşlarına gösterip, güzel bayanla içki içtik dedi mi? İnşallah demiştir.. O güzel insanlarla karşılıklı kadeh kaldırıp, kahkaha atmak; benim için paha biçilemez bir anı oldu çünkü.. Hem de üstünde  "i love you" yazan 1 liralık bir çakmak sayesinde :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

polly uzun yazacağım sıkı dur bastan uyarayım da:))

benzer olayları çok sık yasıyorum...
1 lirayla felan ilgili değil bu isler bilirsin:)))

bak simdi bi oteldeyiz sana çok yakın...
gecenin bi yarısı oturmus herkes bi yerlere animasyon...herkes karanlıkta mum ısığında...
bi furya vardı hatırlamıyorm sarkıyı acaip kastı heryeri bu yaz o çalıyo...

benim kıymetli masada oturduğu yerden kalktı tans etmeye basladı...
ben de elimde kamera hem tans ediyorum hem çekiyorum.

ama sunu bilmen gerek benimkinin adı tans değil...
resmen yemek masasını getirmisler koymuslar ortaya ileri geri ittiriyolar...
al iste ben:))
valla saka değil.
ama bana ne.
çok eğleniyorum.

neise...
karsıdan bağırdılar bizi de çekkk bizi de çekkkk diye.

baktım 7-8 kisilik amcalar teyzeler....
olmaz dedim tans edin çekeyim.
hayatta çekmem.

polly ortalık oyla bir hale dondükü curcuna yahu...
70 yasındaki teyze yeni parçaya ayak uydurmaya çalısıyo...biri o sarkıda vals yapıyo...
benim hatun oryantale dondü....sarkının manası kalmadı:))

neredeyse tüm otel basımıza üsüstü toplanıp eslik etmeye basladı alkıslarla tanslarla hepsi yabancı...

ama kim ne yapıyo belli değil...
tek ortak seyimiz havaya uçusan kahkahalar.

gecenin sonunda hepsiyle kucaklastık...
oylama yaptılar benim hatunu yılın tanscısı...
beni de memleketin en sempatik odunu seçtiler:)))

inanıyorum ki...
yıllarca anlatacağım ben o geceyi.
ve onlar da anlatacak.

hayat boyle güzeldir çünkü...
1 milyonluk çakmağı vermekle.
adına nezaket diyolar bizim buralarda.
birine gülümsemekle...

ben bir gülümsemenin herseyi değistireceğine inananlardanım.
bir tek gülümseme.

bir tek gülümseme çok onemlidir.
çok kolaydır amma.
her babayiğidin harcı değildir.

PoLLy dedi ki...

ah ah sevgili absalom :))
senin anın da benimki kadar güzelmiş en az..
böyle küçük anılarla, güzel yaşanmışlıklarla hayatta kalıyoruz zaten.. onlar da olmasa, çoktaaaan yok olup gitmişti insanlık dediğin :))

 
MüTeveLLi HeYeTi © 2009. BaLıK GöZüNDeN İNeK!