30.07.2009

(H)(Ö?)SYM

OSYM adlı güzide kurumuza işim düştü! 2006 yılının mart ayında girmiş olduğum ÜDS isimli sınavın sonuç kağıdını, sonuçtan memnun kalmadığımdan olsa gerek; keybedivermişim.. e şimdi lazım oldu, napces? Derhal orcinalinden bi tane daha bastırces..
Hiç de öyle kolay değil, aman diyim yeltenmeyin.. “bürokrasi” diye koccaman bi terim, boşuna mı çıkmış? Şimdi burda uzun uzun yazmak isterdim, “bir insan evladının, anasından emdiği süt burnundan nasıl getirilir” konulu çalışmalarını; ne benim yazmaya takatim kaldı, ne de o kadar sıkıcı bi yazı yazmak isterim.. bu sebepten siz bilin ki; bu işler, zor işler..

Ben lise yıllarındayken, ki nostaljik bir hikaye anlatıyorum, leman dergisinde yazardı Vedat Özdemiroğlu. O dönem her lise öğrencisi gibi, bizim de ana konumuz öss idi. VÖSYM isimli köşesinden, alternatif sınav soruları yayınlardı kendisi. Soruların yaratıcılığı, sınavın ciddiyetini biraz da olsa hafife almamıza yardımcı olurdu.. ne güsel bi iş yapardın sen, sevgili Vedat!

ÖSYM kurumuna saygılar, Vedat Özdemiroğlu’ na sevgiler..
Bir VÖSYM örneği, tadımlık olarak aşağıda..





*Muğla'dan yola çıkan bir araba ile aynı saatte Kayseri'den yola çıkan bir kamyon, bir buçuk yıl sonra İzmit'te karşılaştıklarına göre, Zonguldak'tan yola çıkmayan bir minibüs, yola niye çıkmamış olabilir?

a) minibüs şehir içi çalışıyor olabilir!
b) İzmit'te ikiden fazla araç çalışamaz!
c) Zonguldak'tan yola çıkış yasaktır!
d) yola çıkma niyeti olmayabilir!
e) hepbiri!

0 yorum:

 
MüTeveLLi HeYeTi © 2009. BaLıK GöZüNDeN İNeK!