30.08.2009

MinneT

kadınların kadınlarla arkadaşlığı, paha biçilemez bişey..

eskiden, küçükken henüz; erkeklerle arkadaşlık etmenin daha kolay ve keyifli olduğu kanısındaydım ben de, pek çok genç kadın gibi.. onlarla sohbetin daha rahat ve açık seçik olduğunu düşünürdüm.. oysa kadınlarla ilişki kurmak her zaman daha zordu..

kadın dediğin tek olmak ister ya.. kıskançtır, pohpohlanmak ister, takıntılıdır.. üstelik çok kolay harcar karşısındakini.. kadınları en çok yaralayan, yine kadınların ağzından çıkanlardır.. zordur vesselam bi genç kadın için, bir diğer genç kadınla arkadaşlık etmek.. çünkü egolarını bırakmayı gerektirir bi köşede..

ama yaşı ilerledikçe insanın, şöle geçince yirmibeş sınırını; hemcinslerine bakışı da değişiyormuş.. tahammüllü olmayı öğrettiçe hayat.. yeterince özverili olma yetisi kazandırdıkça insana.. yanında kendinden daha gösterişli bir kadınla gezmeyi de, onun daha gösterişli olması için çabalamayı da sever oluyorsun işte.. çocukluğunun aynı yerde oturduğun ya da aynı sınıfı/sırayı paylaştığın için bir arada geçtiği kadınları, hayatın savurmasına izin vermezsen ya da hayat izin vermezse bi şekilde; o kadınlar hayatının zenginliği oluveriyor..

kadınlarla geçen uykusuz bir gecenin ardından; daha önce çok nadir hissettiğin muazzam hislerle uyanıyorsun misal.. katıksız ve çıkarsız sevildiğin hissine.. bu sevginin sen yaşlanıp çirkinleştiğinde de değişmeyeceğine.. kadınların kadınları sevmesinin; sabah uyandığında derli toplu bi eve kalksın diye gözleri yarı kapalı halde bulaşık yıkaması olduğunu öğreniyorsun.. oruç tutana sabahın dördünde omlet yapıp mükellef kahvaltılar hazırlamak olduğunu.. "çayları tazeliyorum" diyene hiç de misafir gibi bakmamak olduğunu..

"çok mutsuzum be" diye ağzından zoraki dökülenler karşılığında, soluğu havaalanında almak gibi seviyorsun kadınları... "yarın kürtaj olacağım" dediğinde, olduğun yere en yakın otobüs yazıhanesine giden yolu koşmak ve o saatten sonraki ilk otobüse binmek gibi seviyorsun.. "hadi dışarı çıkalım, daraldım ben" dediğinde, dolabındaki en güsel kıyafetleri ona giydirip, saçlarını düzleştirip, makyajını yapmak; kendin de ayna karşısına bile geçmeden, saçlarını toplayıvermek gibi seviyorsun.. doğumgünü için hazırladığın kutuya, iki de orkid koymak gibi... cüzdanında tek kuruş, kredi kartında limit olmadığı halde; ona en güsel hediyeleri alabilmek için özel bi gününde, borç arayacak kadar...

telefonlarını uzun ve ısrarlı çaldırdığımda, endişelenecek arkadaşlarım var benim. sesimdeki dalgalanmaları hisseden arkadaşlarım.. üstünde görüp de beğendiğim pantalonu, anında çıkarıp hediye eden arkadaşlarım.. uzun zamandır istediğim pahalı bi şeye, gerekirse insanları organize edip bi şekilde sahip olmamı sağlayan arkadaşlarım..

benim paha biçilmez arkadaşlarım var.. hayatımı güzelleştiren kadınlarım.. yanlarında olduğum , arkadaşları olduğum için bile kıymetli hissettiğim.. hayatımızı tabu oyununa çevirdiğimiz.. "nası hissettim biliyo musun, telefon klübesindeki gibi.." dediğimde misal, gözleri dolan arkadaşlarım..

geçmişimden bugünüme başımın üstünde taşıdığım ve yorulmayacağım yegane mesainin de bu olduğunu bildiğim kadınlar.. hepinize teşekkür etmeyi ve yanımda kalmayı sürdürmeniz için tanrıya yalvarmayı borç bilirim..

6 yorum:

bi dost dedi ki...

çokk güzel ya.. çok güzel bi yazıydı bu, ama yazı olarak bahsedip basitleştirmek gibi bi saygısızlık yapamam.. çok güzel anlatmışsın, baştan aşağı imrenerek okudum.. benim de olsa böyle dostlarım, arkadaşlarım var ama, dostum olsalar keşke, hiç ayrılmasak.. bir ara kız akadaşlarım başlığındaki bi fw mail dolanırdı, o da çok güzeldi, almışsndır sen de belki:)

velhasıl, "bidost bunu beğendi" :)

PoLLy dedi ki...

beni yine şaşırtmadın bebeyim ;)

_KmL_ dedi ki...

iisimi bende bir ka. tane bayan arkadaş bulim valla çok özendir din:) gerçkten güzle bir anlatım olmuş. kaldı ki duygularını yansıtmandan çok o duygular içinde olmana sevindim, hala bazı şeylerin kıymetini bilen ve bilincini koruyan birilerinin olduğunu görmek hoş. AMA ERKEKLERDE FENA DEĞİL DOSTLUKDA BAK HAKKIMIZI YEME :P

PoLLy dedi ki...

sevgili _KmL_ ; evet erkekler de iyidir dostlukta, ona ne şüphe :) sadece sanırım insanın hemcinsi ile kurduğu dostluk daha samimi oluyor... eminim erkeklerin erkeklerle dostluğu için de benzer şeyler geçerlidir..
bir de hoşgeldin bloguma.. yorum için teşekkürler..

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

çok güzel yazmışsın, kesinlikle erkeklerle arkadaş olmak daha kolay, kadın arkadaş hele ki dost çok az bulunuyor. neden bilmiyorum, belki benimle ilgilidir :)

bu arada söylemeden geçemicem, ilk kez bir blogda müzik dinliyorum, ravel-bolero'ya bayılırım, hatta bu sabah aklımdan geçiyordu açıp dinlemek. bu kadar olur :)

PoLLy dedi ki...

sevgili Marjo on makeup frenzy;

kadınlardan dost; az ve öz diyelim mi o zaman :)

müzik zevkini de sevdim bebeyim :) ben de ilk kez bu konuda bi iltifat alıyorum..

tişkürler :)

 
MüTeveLLi HeYeTi © 2009. BaLıK GöZüNDeN İNeK!